Nuffnang Ads

Sunday, 17 January 2016

Taman Buaya Teluk Sengat

Kitorang pergi taman buaya ni bulan 11 hari tu.. Boleh dikatakan setiap minggu kitorang lalu kawasan ni, so kitorang pun singgah la ke sini.  Taman buaya ni antara tarikan pelancong ke daerah Kota Tinggi.  Dikatakan taman buaya ni taman yang terbesar di Asia.

Taman Buaya ni terletak lebih kurang 33km dari bandar Kota Tinggi.  Perjalanan lebih kurang 30 minit je.

Tiket masuk ke sini RM8/dewasa, RM5/kanak-kanak.

Memang banyak giler buaya kat sini.  Dari yang kecik, sampai la yang besar gabak.  Buaya yang paling tua umurnya lebih kurang 150 tahun.  Buaya-buaya ni agak agresif bila diganggu.  Kalau tak, diorang lepak je sesama dia.

Meh usha gambar-gambar & video kat sana..


Tengkorak buaya..


Telur buaya


video



Ni la buaya yang paling tua.. umur dalam 150 tahun..





No comments:

Post a Comment